Autobusy

Mestský LEONIS

Mestský autobus Leonis je určený na prepravu osôb v mestách a na kratšie vzdialenosti. Autobus je samonosnej konštrukcie s motorom umiestneným v zadnej časti. Je vybavený 6-stupňovou automatickou prevodovkou typu ZF Ecomat. Na požiadanie je možné namontovať 4-stupňovú automatickú prevodovku Voith Diwa alebo 6- stupňovú manuálnu prevodovku ZF 6 S 1200 BD. Vnútorný priestor autobusu a rozmiestnenie sedadiel zodpovedajú požiadavkám pre mestskú prevádzku. Nachádzajú sa tu komfortné sedadlá, ktoré sú čalúnené tkaninou od výrobcu. K uznávanému štýlu vozidla prispieva aj nové poňatie presklenných plôch, ktore umožnujú lepšiu viditeľnosť a pôsobia odľahčeným dojmom. Poskytujú dokonalý výhľad cestujúcim, ktorí to vo vozidle ocennia. Cestujúci môžu do autobusu nastupovať tromi dvojkrídlovými dverami. Prvé dvere nájdeme v prednej, druhé v strednej a tretie v zadnej (za zadnou nápravou) časti. Autobus je vybavený mechanickou nástupnou rampou a na požiadanie je možné namontovať aj hydraulickú nástupnú rampu. Autobus spĺňa všetky požiadavky na modernú mestskú prepravu osôb. Kapacita vozu je 31 sediacich a 71 stojacich cestujúcich. Leonis poháňa motor Cummins ISBe250 s výkonom 184 kW. Motor spĺňa európsku emisnú normu EURO5.
Mestský LEONIS

TECHNICKÉ PARAMETRE:

Rozmery vozidla v mm:
  • dĺžka: 12 000
  • šírka: 2 550
  • výška: 2 720
  • rázvor: 5 900
  • rozchod predných kolies: 1 930
  • rozchod zadných kolies: 1 800

Hmotnosť vozidla v kg:

  • celková/pohotovostná: 18 000
  • na prednú nápravu: 6 500
  • na zadnú nápravu: 11 500
Karoséria:
  • Montovaný skelet zváraný z tenkostenných profilov, opláštený lepeným pozinkovaným plechom, predná a zadná časť, predný a zadný diel plast – sklolaminát, dosky ABS a hliník.
  • Sklá karosérie kalené-lepené.
  • V blízkej budúcnosti pribudnú vymeniteľné plastové bočné panely.

Motor:

  • Značka: CUMMINS
  • Model: ISBe250, EU6
  • Typ: vertikálny radový naftový šesťvalec s priamym vstrekovanímn paliva, chladený kvapalinou, preplňovaný, s medzichladením nasávaného vzduchu.
  • Výkon: 184 kW/2500 ot./min
  • Točivý moment: 1020Nm/1200-1600 ot/min

Prevodovka:

  • Typ: ZF 6 S 1200 BD
    Druh: mechanická 6+1 s elektrickým retardérom TELMA
  • Typ: ZF Ecomat 4
    Druh: automatická 6 stupňová s integrovaným retardérom
  • Typ: Allison T325R
    Druh: automatická 5+1 s integrovaným retardérom


Nádrže:

  • palivová nádrž - 275 l
  • nádržna adblue - 25 l

Predná náprava:
  • Typ: ZF RL 75 EC
  • Nezávisle zavesenie kolies

Zadná náprava:

  • Typ: ZF AV-132/87
Servoriadenie:
  • Typ: ZF 8098


Perovanie:

  • Integrované pneumatické perovanie so zaistením stability vozidla
Brzdy:
  • Druh: KNORR dvojokruhová sústava,
  • kotučová vzduchom ovládaná
  • ABS/ASR - WABCO

Pneumatiky, disky:

  • Rozmer pneumatík: 275/70 R22,5
  • Rozmer diskov: 8,25/22,5

leonis

leonis
leonis
leonis
leonis
leonis
leonis
leonis

Ďalšie autobusy:

Spoločnosť

TROLIGA BUS

Spoločnosť TROLIGA BUS, spol. s r.o. patrí v súčasnosti medzi popredných výrobcov autobusov v Slovenskej republike. Veľkej popularite sa tešia autobusy Leonis, Fenix a Sirius, zabezpečujú pohodlie a bezpečnosť pri nízkych prevádzkových nákladoch.

autobus
created by | webex media